Na co zwrócić uwagę w diecie żeby cieszyć się pięknymi włosami?

Piękne włosy to nie tylko kosmetyki i pięlęgnacja zewnętrzna. Żeby cieszyć się zdrową skórą głowy i bujną fryzurą ważny jest zdrowy tryb życia, unikanie stresu, odpowiednia dawka snu i regeneracja oraz przede wszystkim dieta bogata w naturalne składniki odżywcze, witaminy i mikro, makro elementy.

🔷 Co warto więc jeść, a czego unikać żeby nasze włosy rosły grube i lśniące? Po pierwsze wyeliminuj wysokoprztworzone produkty bogate w cukier oraz tłuszcze trans, a więc wszelkie batoniki, czekoladki, kolorowe cukierki, chipsy czy fast foody.

🔷 Wybieraj mięso ze znanego, sprawdzonego źródła. Jeżeli smażysz mięso zamień sposób przygotowywania na duszenie, gotowanie czy pieczenie. Takim sposobem zachowasz walory odżywcze przygotowanych potraw.

🔷 Zadbaj o dostarczenie niezbędnych kwasów tłuszczowych OMEGA 3. Wprowadź tłuszcze dobrej jakości np. olej z wiesiołka, awokado, ogórecznika, oliwę z oliwek. Pamiętaj żeby oleje roślinne kupować w ciemnych butelkach i po otwarciu przechowywać w lodówce żeby produkty nie straciły swoich cennych właściwości. Zwróć uwagę w swojej diecie również na spożycie jaj, tłustych ryb, oliwek czy awokado.

🔷 Wybieraj zdrowe węglowodany np. kaszę jaglaną , gryczaną , qiunoa, ryż dziki czy pełnoziarnisty brązowy. Postaraj się ograniczyć węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym, szczególnie białe pieczywo pszenne, makarony czy ryż biały.

🔷 Zadbaj o swoje jelita, a więc o produkty bogate w błonnik. Dostarcz im bakterie probiotyczne, a więc kiszonki np. kapustę kiszoną czy ogórki kiszone, fermentowane produkty mleczne ( jogurty, kefiry czy maślanki).

🔷 Nie żałuj sobie owoców i warzyw szczególnie bogatych w witaminy oraz antyoksydanty – zielonych warzyw oraz jagodowych owoców.

🔷 Wprowadź do swojej diety produkty przeciwzapalne, szczególnie jeżeli zmagasz się z chorobą autoimmunologiczną np. Hashimoto, łuszczycą czy łysieniem plackowatym. Zwróć uwagę na imbir, kurkumę, czosnek, olej z czarnuszki czy cynamon.

🔷 Na jakie witaminy i mikro, makroelementy zwrócić uwagę w produktach?
– witamina C (znajdziesz ją między innymi w owocach aceroli, rokitnika, jagodach acai, papryce, cytrusach, kiwi czy pietruszce)
– witamina D (znajdziesz ją między innymi w rybach czy żółtkach jaj)
– witamina A (znajdziesz ją między innymi w marchewce, brokułach, jarmużu, oleju z ryb, kapuście czy owocach dzikiej róży)
– witamina E (znajdziesz ją między innymi w jajkach, maśle, orzechach czy nasionach roślin oleistych)
– witaminy z grupy B, szczególnie: B1, B2, B6, B5, B7 (witaminę B7 czyli popularną biotynę znajdziesz między innymi w drożdżach, kalafiorze czy podrobach)
– cynk (znajdziesz między innymi w owocach morza, ziarnach sezamu czy gorzkiej czekoladzie)
– miedź (znajdziesz między innymi w nasionach słonecznika, kakao, natce pietruszki, wątrobie wieprzowej)
– żelazo ( znajdziesz między innymi w podrobach, wołowinie, sardynkach czy soczewicy)
-selen (znajdziesz między innymi w orzechach brazylijskich)

secretcats.pl - tworzenie stron internetowych