Nie suplementuj żelaza na własną rękę❗️

Zdarza się, że przychodzą do mnie osoby z problemem wypadania włosów i informują, że suplementują żelazo. Odpowiedź na pytanie czy wykonali badania krwi oraz skonsultowali suplementację z lekarzem lub dietetykiem brzmi NIE.😲 Mówią, że słyszeli gdzieś, że od niedoboru żelaza mogą wypadać włosy dlatego włączyli suplementację zapobiegawczo. To prawda, zaburzona gospodarka żelaza często jest przyczyną wypadania włosów , jednak absolutnie nie suplementuj żelaza na własną rękę. Żelazo może działać prozapalnie.

Po pierwsze wykonaj badania: na początek morfologię, żelazo, ferrytynę i witaminę B12. Po drugie jeżeli okaże się, że masz niedobory żelaza poszukaj przyczyny. Nie zawsze niskie żelazo wiąże się tylko z niedoborami w diecie czy obfitymi miesiączkami u kobiet. Zaburzona gospodarka żelaza może być związana z niedoborem witaminy B12, zakażeniem bakterią Helicobacter pyroli, nieodpowiednim zakwaszeniem żołądka, niedoczynnością tarczycy, nieprawidłową wchłanialnością jelita czy nietolerancjami pokarmowymi. Dlatego tak ważne jest znalezienie przyczyny.

Co warto wprowadzić do diety żeby uzupełnić niedobory żelaza?🤔
– czerwone mięso
– sok z kiszonych buraków
– przefermentowane produkty
– zielone warzywa
– owoce bogate w witaminę C 🍋
– czerwone daktyle
– sok z buraków
– sok z pokrzywy
– herbata z pokrzywy
– probiotyki (jeżeli nie występuje przerost flory bakteryjnej)

Wyniki oraz suplementację zawsze skonsultuj z lekarzem lub dietetykiem.

secretcats.pl - tworzenie stron internetowych